Τα περί ευθύνης και τιμής είναι αυτονόητα. Το ΚΘΒΕ μπορεί να υπογραμμίσει και να συνεχίσει να ενισχύει τη θέση του όχι μόνο στον πολιτιστικό χάρτη της χώρας και της Βαλκανικής χερσονήσου αλλά και σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή ήπειρο.
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ολοκληρώνει τις παραστάσεις του «Κοινωνικού Θεατροπωλείου με το έργο «Souvenir de Salonique», μια σκηνική σύνθεση κειμένων με θέμα τη Θεσσαλονίκη του 20ού αιώνα, που θα παρουσιαστεί, σε σκηνοθεσία Χρίστου Νταρακτσή –Στέλλας Ράπτη, στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, την Παρασκευή 31/5, Σάββατο 1/6 & Κυριακή 2/6/2013.
Την Κυριακή 26 Μαΐου 2013, τελειώνουν οι παραστάσεις της κωμωδίας «Η Σεξουαλική ζωή του κυρίου και της κυρίας Παπαχαραλάμπους». Ο Γιάννης Ζουγανέλης, με την πολύτιμη βοήθεια χιλιάδων θεατών, θεράπευσε τη «Σεξουαλική ζωή του κυρίου και της κυρίας Νικολαΐδη» και τώρα καταπιάνεται με τη «Σεξουαλική ζωή του κυρίου και της κυρίας Παπαχαραλάμπους». Έτσι ονομάζεται η συνέχεια, το νούμερο δύο, η νέα βερσιόν ή, αν προτιμάτε, το sequel της sold out (για δυο θεατρικές σεζόν) κωμωδίας της Δήμητρας Παπαδοπούλου. Οι φετινοί ψυχαναλυόμενοι είναι ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης και η Τζόυς Ευείδη. Μέσα από τη δική τους σχέση, διαμορφώνεται επί σκηνής μια καινούρια συνθήκη ψυχανάλυσης.
Είναι μεγάλη τιμή για μένα η απόφαση της Πολιτείας να μου εμπιστευτεί την διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου. Θα το υπηρετήσω με όλες μου τις δυνάμεις συνεχίζοντας το έργο μίας μεγάλης παράδοσης. Το Εθνικό Θέατρο δεν υπόκειται στη διαδοχή των θεσμικών του εκπροσώπων αλλά στον ιστορικό συμβολισμό του και στη διαχρονική του σημασία. Είναι πολιτισμικό και πολιτιστικό όχημα που συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη της χώρας.
Μετά την επιτυχημένη τους συνεργασία με τον μονόλογο της Λίλιθ τη σεζόν 2010-2011 ο Μανώλης Ιωνάς και η Τατού Δέδε ενώνουν ξανά τις καλλιτεχνικές τους δυνάμεις σε ένα από τα σημαντικότερα νεοελληνικά κείμενα: την Επιστροφή της Ιφιγένειας του Γιάννη Ρίτσου.
Η πιανίστρια, χορεύτρια και ηθοποιός Τατού Δέδε και ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Μανώλης Ιωνάς αναδεικνύουν την ευαισθησία αλλά και την οξύτητα του ποιητικού έργου του Ρίτσου σε μια παράσταση που παντρεύει τον ποιητικό λόγο, τον χορό και τη μουσική σε μια σύγχρονη προσέγγιση με ευαισθησία, χιούμορ και οξύτητα.
Η Νέλλη Γκίνη, η Ζήνα Κουτσελίνη, η Φωτεινή Ντεμίρη, η Μίνα Ορφανού και η Παρθένα Χοροζίδου «Γυρνάνε Πίσω….Στα Ψηλά Τακούνια» και στη Θεσσαλονίκη ! Οι πέντε πρωταγωνίστριες μεταμορφώθηκαν σε αλμοδοβαρικές ηρωίδες για τις ανάγκες των γυρισμάτων και της παράστασης που στήνουν και σκηνοθετούν στο εναλλακτικό τεχνοποιείο Φιξ In Art ο Ιωάννης Κυφωνίδης και ο Κωνσταντίνος Ρόδης.
Δύο νέοι, ερωτευμένοι, αποκλεισμένοι κοινωνικά, εγκλωβισμένοι από εντολές και διαταγές αγωνίζονταν να διασώσουν τη δυνατότητα να ονειρεύονται…
«η αγάπη είναι από μόνη της μια επανάσταση εσωτερικ,ή μια ανάσταση του σώματος και της ψυχής, μια επέκταση προς τα όρια του μέλλοντος»…
Το έργο «Εξαίσια Διάθεση» της Σάσας Νάτση παρουσιάζεται για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης από τις 24 Μαΐου 2013.
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, θέλοντας να συμβάλει στον διάλογο για το αν γράφεται θέατρο, σήμερα, στην Ελλάδα και σε θέματα που αφορούν στη μορφή, το ύφος αλλά και τη θεματολογία των σύγχρονων ελληνικών έργων, εγκαινιάζει την «Πρώτη Γραφή». Πρόκειται για μια νέα δράση που θα προσπαθήσει να δώσει ένα «πρώτο δείγμα γραφής», φιλοδοξώντας να φέρει κοντά ανθρώπους του θεάτρου, συγγραφείς και κοινό.