Η παράσταση έκανε μια σειρά από επιτυχημένες εμφανίσεις, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Ρόδο. Αγαπήθηκε τόσο θερμά απ' τον κόσμο όπου ανάγκασε τους συντελεστές του να πολλαπλασιάσουν τον αριθμό των παραστάσεων πέραν των ήδη προγραμματισμένων. Φέτος θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη σε σκηνοθεσία του Αντώνη Σιώπκα και του θιάσου του, ο οποίος αποτελείται από πέντε ηθοποιούς (4 άνδρες, 1 γυναίκα) και πλαισιώνεται από χορευτικό σύνολο (5 γυναικών).
H Ομάδα Ιδέα παρουσιάζει για δεύτερη χρονιά και κάθε Δευτέρα και Τρίτη, την παράσταση «Το δέντρο του Οιδίποδα».
Ένα μεθυστικό πανηγύρι πάνω στην υπέροχη ιστορία του Οιδίποδα. Μια μυσταγωγία που αναζητά τις βαθιές, χοϊκές, αιμάτινες ρίζες. Τις δικές μας ρίζες. Οι ηθοποιοί για ένα μεγάλο μέρος της παράστασης αιωρούνται σε πανιά, καταβροχθίζουν άπληστα τον εναέριο χώρο του θεάτρου. Πίσω από αυτές τις εναέριες δράσεις κρύβεται μια απλή αρχή: ο τραγικός ήρωας δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια μαριονέτα στα χέρια των θεών…
Ένας 7μελης χορός σε μια αρχέγονη μοναξιά, σ’ έναν ου-τόπο, σκαρώνει μια αφηγηματική τελετή προσκαλώντας όλους τους ήρωες να περιπλανηθούν μαζί με το τραγικό τους φορτίο άλλοτε σε ερήμους, άλλοτε στα ερείπια του Οίκου τους, άλλοτε σε κάποιο ρημαγμένο τσίρκο κι άλλοτε σ’ αυτήν την ίδια τη θεατρική αίθουσα.
Η παραγωγή του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού «Σμύρνη μου αγαπημένη» της Μιμής Ντενίση, που συγκλόνισε χιλιάδες θεατές,ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη.Οι συντελεστές της παράστασης μιλούν στη Βένη Σάπκα και στο tisimveni.gr.
Ο εκλεκτός θίασος έκοψε και την πρωτοχρονιάτικη πίτα του στο ΜΜΘ. Η παράσταση έγινε σημείο αναφοράς και απέσπασε διθυραμβικά σχόλια από κριτικούς και δημοσιογράφους. Το κοινό την «αγκάλιασε» και την ανέδειξε ως μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της τελευταίας δεκαετίας.
H νέα παραγωγή της εταιρείας «ΘΕΑ.ΜΑ.» (Θέατρα Μακεδονίας) με τίτλο «H Αφροδίτη με Γούνα» (VenusinFur) του Αμερικανού συγγραφέα Ντέιβιντ Άιβς (David Ives) ανεβαίνει στο Θέατρο Αριστοτέλειον.Ο δημοφιλής ηθοποιός Στράτος Τζώρτζογλου μιλάει στη Βένη Σάπκα και στο tisimveni.gr σε μία εκ βαθέων συνέντευξη για τις ανθρώπινες σχέσεις και όχι μόνο.
Πρόκειται για ένα σύγχρονο έργο με κωμικά στοιχεία που διαπραγματεύεται τα παιχνίδια εξουσίας των δύο φύλων.
«ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ» των Δημήτρη Κεχαΐδη-Ελένης Χαβιαρά από τη Θεατρική Ομάδα ENIGMA
Τη διαχρονική πολιτική κωμωδία των Δημήτρη Κεχαΐδη-Ελένης Χαβιαρά «ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ» σε σκηνοθεσία Κυριάκου Δανιηλίδη θα παρουσιάσει η Θεατρική Ομάδα Enigma στο Θέατρο Αμαλία. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα της νεοελληνικής δραματουργίας, το οποίο ανέβηκε για πρώτη φορά πριν από 36 χρόνια στο Θέατρο Τέχνης. Η υπόθεση εκτυλίσσεται στην Τρίπολη, κατά τη διάρκεια προεκλογικής περιόδου. Ο Κώστας, ο Βασίλης, ο Τάσος και ο Αλέκος, ως τοπικοί υποστηρικτές υποψηφίων βουλευτών, συγκεντρώνονται μια χειμωνιάτικη νύχτα και συζητούν για τις επερχόμενες εκλογές. Πιστεύοντας ότι είναι μεγάλα πολιτικά μυαλά και ισχυροί κομματάρχες, ονειρεύονται τη στιγμή που όλα και όλοι θα υποταχθούν στην εξουσία τους. Ο καθένας τους κρατά κρυμμένα μυστικά, που θ’ αποκαλύψει την κατάλληλη στιγμή, για να πλήξει τη σιγουριά των άλλων.
Η εταιρεία «ΘΕΑ.ΜΑ.» (Θέατρα Μακεδονίας) ανεβάζει στις 19 Ιανουαρίου την παράσταση «H Αφροδίτη με Γούνα» (Venus in Fur) του Αμερικανού συγγραφέα Ντέιβιντ Άιβς (David Ives). Πρωταγωνιστεί ο Στράτος Τζώρτζογλου. Μαζί του η Βανέσσα Μπαρρέ. Την σκηνοθεσία και τη μουσική υπογράφει ο Κώστας Αθυρίδης ενώ τα κοστούμια και τα σκηνικά ο Αθανάσιος Κολαλάς.
Μία σύγχρονη κωμωδία που παρουσιάζεται ανελλιπώς από το 2010 στην Αμερική και σε όλο τον κόσμο με εξαιρετική επιτυχία. Το έργο χαρακτηρίζει η αριστοτεχνικά δοσμένη εναλλαγή του δραματικού και του χιουμοριστικού στοιχείου, με το δεύτερο να κυριαρχεί, υπογραμμισμένα από τον ερωτισμό, τις σχέσεις και τα παιχνίδια εξουσίας των δύο φύλων που ο Άιβς παρουσιάζει σε όλες τους τις εκφάνσεις.
Διηγήματα από : Το Αλογίσιο Επώνυμο- Η Δειλή-Γραφειοκρατεία-Επισκέπτης-Ταραχή-Η Χορωδός-Γιέγκερ
«Πρέπει να εμπιστεύεσαι τους ανθρώπους, αλλιώς η ζωή δεν έχει νόημα»
Ρωσία 19ος-20ος αιώνας
Κοινωνικές ανισότητες, διαφθορά, γραφειοκρατία, μικροαστισμός κι από την άλλη τα μεγάλα μυστήρια της ζωής: έρωτας, θάνατος, αγάπη, μοναξιά. Όλα αυτά ανήκουν πλέον στο παρελθόν; Σε κάποια μακρινή ρωσική επαρχία; Ή μήπως στην σύγχρονη πραγματικότητα, στο δικό μας παρόν, στη δική μας χώρα; Αυτά τα ερωτήματα προσπαθούν να απαντήσουν οκτώ νέοι ηθοποιοί, παρουσιάζοντας με μοναδικό τρόπο ιστορίες από επιλεγμένα διηγήματα του Τσέχωφ. Όπλο τους, το ιδιαίτερα λεπτό χιούμορ του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα, που πραγματεύεται το κωμικοτραγικό της ανθρώπινης ύπαρξης. Ο Τσέχωφ, πιο επίκαιρος από ποτέ, σε έναν αγώνα για τη διατήρηση των ανθρώπινων αξιών.
«Αναφορά στον Γκρέκο», το τελευταίο έργο του μεγάλου Έλληνα συγγραφέα, που παίζεται στην Αθήνα με εξαιρετική επιτυχία, ανεβαίνει στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ από την 1η Φεβρουαρίου 2017 και για τρεις εβδομάδες.Ο Τάκης Χρυσικάκος μιλάει στη Βένη Σάπκα και στο tisimveni.gr.
Ένα είδος πνευματικής αυτοβιογραφίας ή, όπως τη χαρακτηρίζει ο ίδιος ο Καζαντζάκης, μια «αναφορά» με τη στρατιωτική έννοια του όρου, σχετικά με τους στόχους του και τις προσπάθειές του. Ξεκινά από τα παιδικά του χρόνια και σταματά στην ημέρα της «κρητικής ματιάς» και στη σύλληψη της Οδύσσειας. Δεν αφηγείται το σύνολο της ζωής του, αλλά παρουσιάζει τους σταθμούς της πνευματικής του πορείας, χωρίς να ακολουθεί την αυστηρή χρονολογική σειρά της πραγματικής του βιογραφίας.
Στην παράσταση πρωταγωνιστούν ο Τάκης Χρυσικάκος, που ερμηνεύει τον Νίκο Καζαντζάκη και πρόσωπα του έργου του, καθώς και η Γεωργία Νταγάκη, που με τη λύρα και το τραγούδι της συνομιλεί με τους πρωταγωνιστές του, τον Καπετάν Μιχάλη, τον Αλέξη Ζορμπά, τον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο και την ωραία Ελένη του Ομήρου!
Δεν θέλω μήτε να καθοδηγήσω μήτε να βελτιώσω μήτε να απομακρύνω τους ανθρώπους από την ανία. Θέλω να φέρω την ποίηση στη δραματουργία, μια ποίηση που πέρασε μέσα από το κενό και κάνει μια καινούργια αρχή σε έναν καινούργιο χώρο. | Σ. Μπέκετ
Το κείμενο του Μπέκετ γραμμένο στα 1960 παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Cherry Lane Theater της Νέας Υόρκης στις 17 Σεπτεμβρίου 1961 και επιστρέφει έκτοτε διαρκώς σε σκηνικά ανεβάσματα σε όλο τον κόσμο. Σχεδόν ως ένα «θεατρικό άλυτο».
Η Γουίνυ ενταφιασμένη ως επάνω από τη μέση της, στο κέντρο ενός τύμβου είναι το πρώτο θηλυκό θεατρικό προσωπείο του συγγραφέα που εξαντλεί όλες τις συγγραφικές δυνατότητες στην αναζήτηση μιας γλώσσας του Υποκειμένου. Μια φωνή μονολογεί. Αυτή είναι η ελάχιστη μονάδα μέτρησης της ύπαρξης στα κείμενα του Μπέκετ. Η Γουίνυ μονολογεί και διαρκώς αναζητά μια επιβεβαίωση από τον Γουίλυ πως είναι εκεί και την ακούει. Άρα θα υπάρχει. Άρα θα υπάρχουν. Η Γουίνυ και ο Γουίλυ είναι το ποιητικό δίπολο των «Ευτυχισμένων Ημερών» που συνθέτει την ενότητά του μέσα σ' έναν χώρο επινοημένο από τον συγγραφέα στην προσπάθειά του να αποτυπώσει το πιο τρομερό πράγμα που θα μπορούσε να σου συμβεί. Όμως η Γουίνυ επινοεί διαρκώς τρόπους για να βγάλει τη μέρα της. Κι όταν νιώθει πως η γη τη ρουφά προς τα κάτω εκείνη τραγουδά.
Το Θέατρο Τέχνης συμπράττοντας με το Θέατρο του Νέου Κόσμου, παρουσιάζει από τις 21 Ιανουαρίου στη σκηνή του Υπογείου τη θεατρική μεταφορά του θρυλικού έργου του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ «Ο φόβος τρώει τα σωθικά» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Σίμου Κακάλα, με την Τάνια Τσανακλίδου στο ρόλο της Έμμι.
Η ιστορία της Έμμι και του Αλί που αφηγήθηκε το 1974 ο γερμανός δημιουργός στην ταινία ορόσημο της καριέρας του «Angst Essen Seele Auf» (Fear Eats The Soul) ζωντανεύει -για πρώτη φορά στην Ελλάδα- στη σκηνή του Υπογείου, μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Σίμου Κακάλα.
Μια μοναχική γερμανίδα καθαρίστρια, χήρα με τρία μεγάλα παιδιά, ερωτεύεται τον κατά πολύ νεότερό της μετανάστη Αλί. Η Έμμι δε θα διστάσει να εναντιωθεί στο συντηρητικό και άκρως ξενοφοβικό περίγυρό της και θα παντρευτεί τον Αλί. Το φαινομενικά αταίριαστο ζευγάρι ζει πολύ ευτυχισμένα, όμως το μίσος και η άγρια περιφρόνηση που αντιμετωπίζουν και οι δύο καθημερινά, αρχίζουν να μολύνουν τον έρωτά τους. Ο φόβος –και ο ρατσισμός- τρώει τα σωθικά της Έμμι και του Αλί που καλούνται να αναμετρηθούν με τα όρια της αγάπης τους.