Συνέντευξη Τύπου από τον Μητροπολιτικό Οργανισμό Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης - MOMus
H Ουτοπία, οι πρωταγωνιστές της ρωσικής πρωτοπορίας, εκθέσεις ατομικές και ομαδικές σύγχρονων δημιουργών, εκθέσεις και έργα που ταξιδεύουν εντός και εκτός της χώρας, πειραματική μουσική, φεστιβάλ και προγράμματα σύνθεσης των τεχνών, εκπαιδευτικά προγράμματα, κύκλοι μαθημάτων, συνέδρια και ημερίδες, δράσεις που επεκτείνουν και υποστηρίζουν τις συνέργειες, είναι ενδεικτικά μόνο κάποιες από τις θεματικές του προγράμματος για το 2020 του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης, το MOMus, που παρουσιάστηκε , στη σχετική συνέντευξη Τύπου, στη Θεσσαλονίκη. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για τον πρώτο προγραμματισμό που σχεδιάστηκε από το MOMus με τη συνεργασία όλων των μουσείων που το απαρτίζουν.
Από τον Νότο στον Βορρά: Αποικίες των Κυκλάδων στο βόρειο Αιγαίο
Σάββατο, 31 Αύγουστος 2019 11:50
Από τον Νότο στον Βορρά: Αποικίες των Κυκλάδων στο βόρειο Αιγαίο
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης σας καλεί σε ένα μοναδικό ταξίδι στο παρελθόν. Ελάτε να ταξιδέψουμε μαζί με τους Κυκλαδίτες από τον Νότο στον Βορρά και να γνωρίσουμε μαζί τις αποικίες τους μέσα από 478 αντικείμενα, κείμενα, εικόνες, αναπαραστάσεις, διαδραστικές εφαρμογές και ιστορίες επώνυμων και ανώνυμων ανθρώπων.
Η μεγαλειώδης έκθεση που μάγεψε περισσότερους από 200.000 θεατές στην Αθήνα και περισσότερους από 10.000.000 θεατές σ’ όλο τον κόσμο, έρχεται επιτέλους να εκστασιάσει και το ελληνικό κοινό, στη Θεσσαλονίκη στο χώρο της ΔΕΘ από τις 23 Νοεμβρίου! Όχι με τον συνήθη, αλλά μ’ έναν νέο, επαναστατικό τρόπο, που παρουσιάζοντας το συνολικό έργο του Van Gogh, αφηγείται ταυτόχρονα την δική του ιστορία, διεισδύει στα συναισθήματακαι τις σκέψεις του και περιγράφει το περιβάλλον μέσα στο οποίο μεγαλούργησε.
Σε μία live συμφωνία φωτισμού, χρωμάτων, ήχων και μουσικής, που οργάνωσε η Grande Exhibitions με την Λάβρυς.
«Αρχαία Κινέζικη Επιστήμη και Τεχνολογία» ΣΤΟ ΝΟΗΣΙΣ
Τετάρτη, 03 Οκτώβριος 2018 12:06
Αρχαία Κινέζικη Επιστήμη και Τεχνολογία – ΝΕΑ έκθεση
«Αρχαία Κινέζικη Επιστήμη και Τεχνολογία» ΣΤΟ ΝΟΗΣΙΣ
Ο πρώτος σεισμογράφος του κόσμου που κατασκευάστηκε το 132 μ.Χ , ένα κινεζικό άροτρο που δημιουργήθηκε πριν από 5000 χρόνια, μια από τις αρχαιότερες χειράμαξες του κόσμου, είναι μερικά μόνο από τα εκθέματα που μας ταξιδεύουν στις απαρχές του παγκόσμιου πολιτισμού: Στην Αρχαία Κινέζικη Επιστήμη και Τεχνολογία.
Εικαστικές προτάσεις με υφάσματα και γαζιά από τον Γιάννη Περδίκη
Παρασκευή, 23 Μάρτιος 2018 08:08
Εικαστικές προτάσεις με υφάσματα και γαζιά. Ο καλλιτέχνης Γιάννης Περδίκης μιλάει στην Βένη Σάπκα και στο www.tisimveni.gr.
Παντρεύει το παρελθόν του με τις αρχιτεκτονικές του γνώσεις και την τεχνική της ραπτικής με την τέχνη της ζωγραφικής σ ένα πρωτότυπο εικαστικό αποτέλεσμα.
Το “δυνατό, χορταστικό, μοναδικό φως από το Άγιο Όρος”, όπως λέει χαρακτηριστικά ο Ιερομόναχος Φιλήμων μας προσκαλεί να γνωρίσουμε ο Κωνσταντίνος Κερεστετζής στην έκθεση του «ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ» που εγκαινιάζεται στην Chalkos Gallery την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2018, ώρα 8μ.μ. Ένα εικαστικό οδοιπορικό και πορεία ζωής για τον ίδιο τον καλλιτέχνη που αποτυπώνει τον κόσμο του Αγίου Όρους σε μοναδικές στιγμές της καθημερινότητας. Μοναχοί που αντίθετα με τις συνήθειες τους δέχτηκαν με το πορτραίτο τους να δώσουν ζωή στον καμβά του Κωνσταντίνου Κερεστετζή. Στιγμιότυπα από τα μοναστήρια, τους εσωτερικούς τους χώρους, τα κελιά τους, “ένας κόσμος ολάκερος” κατά τον ίδιο τον καλλιτέχνη, η αρχιτεκτονική και η φύση συγκροτούν μια εικαστική σύνθεση που ταξιδεύει τον θεατή. Το ταξίδι δεν περιορίζεται στα τοπία αλλά προσκαλεί το βλέμμα στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα - σαν πνευματική άσκηση - με κύριο συντελεστή το τόσο καλοδουλεμένο από το πινέλο του Κερεστετζή φως. Το φως που το βλέπουμε σε μουντές χειμωνιάτικες μέρες αλλά και στη δροσιά του καλοκαιριού. Η απλότητα είναι οδηγός στην διεισδυτική απόδοση μιας μονής, της βραχώδους ακροθαλασσιάς, μιας γωνιάς που προσφέρεται για σκέψη. Ακόμα και τα πιο σκιερά μέρη είναι φωτεινά ικανά να βυθίσουν τον θεατή σε νοερά προσευχή Το αποκορύφωμα είναι τα πορτραίτα των μοναχών. H αμεσότητα της ματιάς του καλλιτέχνη τα αναδεικνύει σαν ανάσα ζωής στην καθημερινότητα του μοναστηρίου. Τα χρώματα δένουν απλόχερα την απεικόνιση υλικών όπως το ξύλο και η πέτρα με τη φύση, τον ουρανό, την ανθρώπινη παρουσία. Το καθετί στους πίνακες του Κωνσταντίνου Κερεστετζή έχει την θέση του εκεί που πρέπει σεμνά και διακριτικά, τόσο που δεν μπορεί να διαφύγει της προσοχής… Ο Κωνσταντίνος Κερεστετζής επισκέπτεται το Άγιον Όρος από το 1997 αλλά από το 2012 οι επισκέψεις του είναι μακράς διάρκειας και συνεχίζονται μέχρι σήμερα εμπλουτίζοντας τις εικαστικές του ενότητες πάντα με λάδι σε μουσαμά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η δουλειά του αποτελεί μνημειώδη καταγραφή ενός κόσμου τόσο μακριά αλλά και τόσο κοντά μας.
Το Εργοστάσιο Τεχνών Σαντορίνης (SANTORINI ARTS FACTORY) έχει την τιμή να φιλοξενεί το καλοκαίρι του 2017 το διεθνές φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης «Orange Water 3», παρουσιάζοντας στους χώρους του, ως συνδιοργανωτής του φεστιβάλ, εικαστικές εκθέσεις και δράσεις, από τις 10 Ιουνίου έως τις 8 Οκτωβρίου, με ελεύθερη είσοδο.
Έκθεση με τίτλο «Ελληνίδες των αρχών του 20ου αιώνα» μέσα από τα τεκμήρια του Αρχείου Γεωργίου Κωνσταντινίδη στην Αίθουσα Τέχνης της Φιλοπτώχου Αδελφότητος Ανδρών Θεσσαλονίκης 13 έως 30 Μαρτίου 2017
Με αφορμή τους εορτασμούς της Παγκόσμιας Hμέρας για την Γυναίκα (8 Μαρτίου - Διεθνής Ημέρα των δικαιωμάτων των γυναικών) η Φιλόπτωχος Αδελφότης Ανδρών Θεσσαλονίκης διοργανώνει έκθεση για τις «Ελληνίδες των αρχών του 20ου αιώνα». Μέσα από τα εκθέματα, σημαντικά τεκμήρια από το σπουδαίο αρχείο που διαθέτει ο κ. Γεώργιος Κωνσταντινίδης, καταξιωμένος μουσικός – πιανίστας, ενεργός δικηγόρος, συλλέκτης και Γενικός Γραμματέας της Φ.Α.Α.Θ, αναδεικνύονται οι γυναίκες του 20ου αιώνα : γυναίκες λόγιες, γυναίκες καλλονές, γυναίκες της τέχνης, γυναίκες της Θεσσαλονίκης, γυναίκες στον πόλεμο, γυναίκες και φιλανθρωπία.
Tην ημέρα των εγκαινίων, τη Δευτέρα 13 Μαρτίου, στις 20.00 στην Αίθουσα Τέχνης της Φ.Α.Α.Θ, θα μιλήσουν για την έκθεση η ομότιμη καθηγήτρια Νομικής Σχολής ΑΠΘ, Θεοφανώ Παπαζήση και η Ιστορική Μουσικολόγος και επιμελήτρια της έκθεσης, Ειρήνη Μοσχόβου.