Η ΜΑΤΘΙΛΔΗ ΜΑΓΓΙΡΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.ΜΙΛΑΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΗ ΒΕΝΗ ΣΑΠΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟ TISIMVENI.GR ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ "ΞΑΝΘΙΠΠΗ" ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΣΤΟ ACTION IN GREECE ΩΣ ΠΡΕΣΒΕΙΡΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ.
Η Ξανθίππη του βραβευμένου Γιώργου Α. Χριστοδούλου είναι μια θεατρική παράσταση, με έντονα κωμικά, σατυρικά και δραματικά στοιχεία με επίκεντρο τη ζωή και τη φιλοσοφία του Σωκράτη, ιδωμένη μέσα από τη σκοπιά της γυναίκας του της Ξανθίππης, που αναζητά την ιστορική της δικαίωση.
Το έργο «Ξανθίππη» του Γιώργου Α. Χριστοδούλου ανέβηκε στο Θέατρο Γκλόρια Μικρό, σε σκηνοθεσία του Κωστή Παπαϊωάννου, στις 13 Δεκεμβρίου 2016. Η Ματθίλδη Μαγγίρα ενσαρκώνει και φέρνει στη ζωή μετά από χιλιάδες χρόνια μια σημαντική γυναικεία φιγούρα που λίγοι γνωρίζουν πραγματικά, ακροβατώντας δεξιοτεχνικά μεταξύ κωμωδίας, τραγωδίας, δράματος, επιθεώρησης και stand up comedy.
Ο Σωκράτης καταδικάστηκε σε θάνατο, γιατί κατηγορήθηκε ότι εισήγαγε νέες θεότητες (καινούς δαίμονες) και διέφθειρε του νέους, ενώ τους δίδασκε την αλήθεια και τον σεβασμό προς τους Θεούς και τους Θεσμούς. Άφησε την γυναίκα του μόνη, με τρία παιδιά στο σπίτι να παλέψει με την ζωή, τη στιγμή που ιστορία την στιγμάτισε ως μέγαιρα, δύστροπη και ζηλιάρα…
Ήταν όμως έτσι τα πράγματα; Η Ξανθίππη, σε ένα σημείο του έργου, ρωτάει: «Ξέρεις τι είναι να κάνεις παιδιά με φιλόσοφο και μάλιστα άνεργο», ενώ σε ένα άλλο σημείο στεναχωριέται που ήταν η μόνη που δεν τον άκουγε να φιλοσοφεί, επειδή ήταν κλεισμένη όλη μέρα στο σπίτι, όταν αυτός δίδασκε στην αγορά. Μαθήτευσε όμως, συμβιώνοντας πλάι του, ρουφώντας διψασμένα τις ιδέες του.
Δεν αρκείται όμως σε αυτά που πρεσβεύει ο άντρας της, αλλά αποκτά το δικαίωμα να εκφράσει διαμαρτυρία ενάντια στον πόλεμο, απεχθανόμενη ως γυναίκα κάθε αιματοχυσία.
Μέσα από τον μονόλογο της Ξανθίππης, παρουσιάζονται επί σκηνής τα σημαντικά επεισόδια της ζωής του μεγάλου φιλοσόφου και οι σχέσεις του με ιστορικά πρόσωπα όπως ο Αλκιβιάδης, ο Περικλής, η Ασπασία, η Μυρτώ (η πρώτη γυναίκα του Σωκράτη) και άλλα πολλά τα οποία ενσαρκώνονται με φαντασία και περιπαικτική διάθεση από την πρωταγωνίστρια.
Μεταφυσικά, τελετουργικά, γήινα, σατυρικά, ανθρώπινα, με σεβασμό και αγάπη για τις γυναίκες, η σκηνοθεσία υπογραμμίζει τα κωμικά και δραματικά στοιχεία του έργου που αξιοποιεί στο έπακρο και ζωντανεύει με τα πλούσια εκφραστικά της μέσα η Ματθίλδη Μαγγίρα.