ΟΙ Κ.ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ ΚΑΙ Ο.ΠΑΠΑΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΛΟΥΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΗ ΒΕΝΗ ΣΑΠΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟ TISIMVENI.GR.
Η μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία για δυο χρονιές «Ο Θεός της Σφαγής» της Γιασμίνα Ρεζά, έρχεται στην Θεσσαλονίκη στο θέατρο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ από την Κυριακή του Πάσχα 16 Απριλίου, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων !
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, η Στεφανία Γουλιώτη, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και η Λουκία Μιχαλοπούλου συναντιούνται ξανά στην εξαιρετική και πολυβραβευμένη κοινωνική κωμωδία που ενθουσίασε κοινό και κριτικούς, δίνοντας το δικό της στίγμα στη θεατρική Αθήνα.
Οι αναγνώστες του περιοδικού «Αθηνόραμα» ανέδειξαν τον «Θεό της Σφαγής» σε μια από τις καλύτερες παραστάσεις της χρονιάς, καθώς απέσπασε τρία βραβεία στον κατά ξιωμένο θεσμό «Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2016».
2ο βραβείο ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ , 1ο βραβείο ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ, Κωσταντίνος Μαρκουλάκης 2ο βραβείο ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
«Ένα έξοχο κουαρτέτο εγχόρδων… Τέσσερις σολίστ που μπορεί να καμαρώνει το ελληνικό θέατρο» (Κώστας Γεωργουσόπουλος, Τα Νέα)
«Μια πολυβραβευμένη σάτιρα δωματίου που απαιτεί ηθοποιούς πολλών καρατίων για να παίξουν τέσσερις αστούς σε παράκρουση τους βρίσκει στους εκρηκτικούς πρωταγωνιστές αυτής της παράστασης» (Ιλειάνα Δημάδη, Αθηνόραμα)
«“Ο θεός της σφαγής” συνιστά μια παράσταση απολαυστική, μια εγγυημένη βραδιά ευφορίας στο θέατρο» (Λουίζα Αρκουμανέα, Το Βήμα)
«Λεπτή όσο και επικίνδυνη ισορροπία, που διατηρείται από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό της παράστασης, αναλυτική σκηνοθεσία, ρεσιτάλ ερμηνειών» (Στέλλα Χαραμή, ToSpirto)
«Πανέξυπνα δομημένη, εξαντλητικά και ευρηματικά δουλεμένη σκηνοθεσία, ένα κουαρτέτο υψηλών υποκριτικών επιδόσεων» (Άννυ Κολτσιδοπούλου, Καθημερινή)
«Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης χειρίστηκε την κοινωνική κωμωδία της Ρεζά με σχολαστική ακρίβεια, προσφέροντας ένα εκρηκτικό θέαμα συνόλου, καθοδηγώντας τους ηθοποιούς σε ένα δυναμικό πινγκ πονγκ συναισθημάτων…» (Ελένη Πετάση, Ναυτεμπορική)
Βραβείο κοινού της Athens Voice, καλύτερης παράστασης.
Το έργο
Δύο εντεκάχρονα αγόρια τσακώνονται στο πάρκο και το αποτέλεσμα του καβγά τους είναι μώλωπες, σκισμένα χείλη και δυο κατεστραμμένα δόντια. Οι γονείς του θύματος καλούν τους γονείς του θύτη στο σπίτι τους. Τέσσερεις ενήλικες, καλλιεργημένοι και πολιτισμένοι, συζητούν το πρόβλημα κι αναζητούν ευγενικά μια λύση. Λίγη ώρα μετά, τους βρίσκουμε να συμπεριφέρονται πιο ανώριμα και βάρβαρα από τα παιδιά τους. Τα ζευγάρια επιτίθενται το ένα στο άλλο, οι γυναίκες στους άνδρες, οι άνδρες στις γυναίκες, ώσπου στο τέλος είναι όλοι εναντίον όλων. Ο Θεός της Σφαγής εμφανίζεται, ένα χάμστερ εξαφανίζεται, και κάθε ενήλικη, πολιτισμένη συμπεριφορά δίνει τη θέση της στον ανήλικο εαυτό και στα ζωώδη ένστικτα που οι τέσσερις ήρωες κρύβουν μέσα τους. Τέσσερις άνθρωποι πολύ διαφορετικοί και πολύ αναγνωρίσιμοι. Ένας μεγαλοδικηγόρος, πραγματιστής και κυνικός, που σίγουρα θα ήθελε να βρίσκεται αλλού και είναι συνέχεια στο κινητό του (Κ. Μαρκουλάκης). Η γυναίκα του, μια μπίζνες-γούμαν ενοχική και αξιοπρεπής που η απελπισία της από την αδιαφορία του άντρα της της δημιουργεί διάφορα ψυχοσωματικά και…γαστρεντερικά προβλήματα (Στ. Γουλιώτη). Ένας έμπορος ειδών κιγκαλερίας, συναινετικός και φιλικός, που προσπαθεί μάταια να προσαρμοστεί στην εικόνα που θέλει η γυναίκα του να φτιάξει γι αυτούς (Οδ. Παπασπηλιόπουλος). Μια φιλότεχνη ακτιβίστρια, που έχει σκοπό να επιβάλλει τους κανόνες του πολιτισμού με το ζόρι, σαν ιεραπόστολος (Λ. Μιχαλοπούλου)
Έχει λοιπόν χαθεί «η τέχνη της ειρηνικής συνύπαρξης»; Είναι μάταιο να προσπαθούμε να ζήσουμε πολιτισμένα; Υπάρχει άλλος θεός στην δυτική κοινωνία σήμερα, εκτός απ’ τον Θεό της Σφαγής; Η Ρεζά, με εξαιρετική ακρίβεια και καυστικό, ακραίο χιούμορ, ανατέμνει τον δυτικό άνθρωπο, φανερώνει το ζώο στην ψυχή του και διαλύει ένα σαλόνι όπως ακριβώς διαλύεται η κοινωνία μας, σαρώνοντας κάθε έννοια πολιτικής ορθότητας. Αυτό που μένει, όταν υποχωρήσει ο Θεός της Σφαγής, είναι η ανάγκη μας να βρούμε «μια ηθική αντίληψη του κόσμου» η προσπάθεια μας να βρούμε έναν τρόπο να ζούμε μαζί. Το έργο έκανε πρεμιέρα στη Ζυρίχη το 2007 και τον Ιανουάριο του 2008 στο Παρίσι, σε σκηνοθεσία της Ρεζά, με την Ιζαμπέλ Υπέρ σ’ έναν από τους τέσσερις ρόλους. Ακολούθως ανέβηκε στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, με πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία,κερδίζοντας το 2009 μια σειρά από βραβεία, μεταξύ των οποίων βραβείο Ολιβιέ καλύτερης κωμωδίας και βραβείο Τόνυ καλύτερου έργου. Το 2011 έγινε ταινία από τον Πολάνσκι με τίτλο Carnage με τη Ρεζά να συνυπογράφει το σενάριο μαζί με τον σκηνοθέτη κερδίζοντας δύο υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα στην κατηγορία α' γυναικείου ρόλου για τις Τζόντι Φόστερ και Κέητ Γουίνσλετ.