ΦΡΗΝΤΡΙΧ ΝΤΥΡΡΕΝΜΑΤ Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΓΗΡΑΙΑΣ ΚΥΡΙΑΣ Der Besuch der alten Dame, 1955 Από 25 Δεκεμβρίου έως και 3 Ιανουαρίου
Ύστερα από τη θριαμβευτική επιτυχία της σε κεντρικά θέατρα της Αθήνας η Εταιρεία Θεάτρου Υπερίων μεταφέρει τη μαύρη κωμωδία του Φρήντριχ Ντύρρενματ «Η επίσκεψη της γηραιάς κυρίας» σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν στο Θέατρο Εγνατία της Θεσσαλονίκης.
Οι κάτοικοι του Γκύλλεν ελπίζουν στη γενναιοδωρία της δισεκατομμυριούχου Κλαιρ Ζαχανασσιάν, η οποία επιστρέφει στη χρεοκοπημένη γενέτειρά της πρόθυμη να αναζωογονήσει την πόλη προσφέροντας ένα δισεκατομμύριο – υπό τον όρο να δολοφονηθεί ο Άλφρεντ Ιλ, ο εραστής που την πρόδωσε και την ανάγκασε να οδηγηθεί στην πορνεία. Οι πένητες κάτοικοι δια στόματος της δημάρχου αρνούνται προσωρινά τη μακάβρια συμφωνία. Η Κλαιρ αναμένει σαδιστικά σφίγγοντας τη θηλιά στο λαιμό της πόλης και προσφέροντάς τους ευζωία επί πιστώσει. «Ο κόσμος μ’ έκανε πόρνη, τώρα θα κάνω εγώ τον κόσμο πορνείο. Οικονομική ανάπτυξη για ένα πτώμα!»
Βαθιά επηρεασμένος από τις αρχαιοελληνικές τραγωδίες –και ειδικά από τη Μήδεια– ο Ντύρρενματ γράφει το 1955 μια μαύρη κωμωδία με σκοπό να διασκεδάσει τον θεατή. Βάζει στο μικροσκόπιο την Ευρώπη και ασκεί αυστηρή κριτική στις κοινωνικοπολιτικές της αξίες. Στον ασταθή κόσμο του παρόντος ο άνθρωπος παρουσιάζεται ικανός για την απόλυτη καταστροφή.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ Η ΚΡΙΤΙΚΗ… Η ΜΙΡΚΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ με το υδραργυρικό της χιούμορ, τους έξοχους ρυθμούς και το κύρος μιας πείρας με προίκα ισορροπίας ύφους και σκηνικής ευφράδειας γράφει μια σπουδαία σελίδα και στην καριέρα της και στην ιστορία του ρόλου στην Ελλάδα. Κώστας Γεωργουσόπουλος
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΙΑΤΑΣ δημιουργεί την πιο ολοκληρωμένη ψυχογραφικά ερμηνεία του: δίνει ένα σήμα μιας κοινωνίας που η ανθρωπότητα έφτιαξε στα μέτρα της ζούγκλας. Δεν είναι θύτης και θύμα, είναι σύμβολο. Στο δεύτερο μέρος είναι ένας σπαρακτικός προάγγελος του Ληρ. Ηλίας Μαλανδρής
Η ΑΙΜΙΛΙΑ ΥΨΗΛΑΝΤΗ έχει απόλυτη συναίσθηση της κάθε λέξης. Δεν ειρωνεύεται, δε γελοιοποιεί, δεν κηρύττει. Τώρα στη στιγμή της ωρίμανσής της εξουσιάζει επί σκηνής τον εαυτό της και ανταποκρίνεται σε μια δύσκολη επιλογή κάνοντας ό,τι θέλει το σώμα της. Παναγιώτης Τιμογιαννάκης
Η Δασκάλα της ΥΒΟΝΝΗΣ ΜΑΛΤΕΖΟΥ καταδεικνύει λιτά αλλά ουσιαστικά το συμβολικό μήνυμα του ρόλου της, την αδιέξοδη πάλη του πνευματικού κόσμου μπροστά στην αναγκαιότητα καταστρατήγησης των παραδεδεγμένων αξιών. Γιώργος Παπαγιαννάκης
Πηγαίνετε να χαρείτε τη γερή παράσταση του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΟΕΝ! Έχει έμπνευση κι ευρηματικότητα, όραμα και πρόταση σαφή να καταθέσει για το ανέβασμα του εξαιρετικού αυτού έργου, και το αποτέλεσμα μας κέντρισε. Κέρδισε. Εξαιρετικοί ρυθμοί, έξοχες ατμόσφαιρες, δυνατές λύσεις. Βασίλης Μπουζιώτης