Θέατρο Τέχνης «Ακτίς Αελίου» ΝΟΕΜΒΡΗΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2012 ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
24 Νοεμβρίου – 10 Δεκεμβρίου 2012 Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα στις 21:15 (Κάθε Δευτέρα λαϊκή) ΜΙΑ ΦΟΡΑ… ΣΤΟ ΜΕΞΙΚΟ 9 τελευταίες παραστάσεις
Με αφορμή μια ιδέα βασισμένη στο αριστουργηματικό μυθιστόρημα του Μεξικανού Χουάν Ρούλφο: «Πέδρο Πάραμο», η παράσταση συνδυάζει την παντομίμα, την αφήγηση, την υποκριτική, τον χορό και την μουσική προσπαθώντας να δημιουργήσει την μαγική ατμόσφαιρα μέσα στην οποία διαδραματίζεται αυτό το αρχετυπικό παραμύθι. Ο σκηνικός χώρος μεταμορφώνεται διαρκώς επηρεάζοντας τον βασικό ήρωα και αναγκάζοντάς τον να έρθει αντιμέτωπος με όλα τα πλάσματα από το παρελθόν που έχουν στοιχειώσει το χωριό της καταγωγής του και που ζητούν δικαίωση αφηγούμενα αποσπάσματα από τις ζωές τους.
Ένας γιος μετά τον θάνατο της μητέρας του, ξεκινάει ένα ταξίδι αναζήτησης του πατέρα του που δεν έχει γνωρίσει ποτέ. Φτάνει στο χωριό που γεννήθηκε, για να ανακαλύψει σύντομα πως ο αλλοτινός παράδεισος που του περιέγραφε η μητέρα του είναι ένα χωριό γεμάτο με ψιθύρους, φαντάσματα, απόηχους, ενοχές και άδικες κατάρες. Ο ήρωας σ’ αυτήν την Ομηρική Νέκυια θα βυθιστεί στα άδυτα της ανθρώπινης ψυχής για να κατανοήσει, με αντίτιμο την ίδια του τη ζωή, ότι οι αυταπάτες πληρώνονται πολύ ακριβά.
Δραματουργική σύνθεση – Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: Νίκος Σακαλίδης Κοστούμια – Σκηνικά αντικείμενα: Μαρία Μυλωνά Φωτισμοί - Τεχνική Υποστήριξη: Πολύβιος Σερδάρης Οργάνωση Παραγωγής – Βοηθός σκηνοθέτη: Ευτυχία Καβαλίκα Φωτογραφίες: Αλέκα Τσιρώνη Παίζει ο Θωμάς Βελισσάρης
Ημερομηνίες παραστάσεων: 24 Νοεμβρίου – 10 Δεκεμβρίου 2012 Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα στις 21.15μμ (Κάθε Δευτέρα λαϊκή) Χώρος: Θέατρο Τέχνης «Ακτίς Αελίου» (Χριστοπούλου 12-Θεσσαλονίκη) Τιμές εισιτηρίων: Σάββατο και Κυριακή - Κανονικό: 15 ευρώ, Φοιτητικό - Κάρτες Πολιτισμού: 10 ευρώ, Κάρτες Ανεργίας: 5 ευρώ Κάθε Δευτέρα λαϊκή - Γενική Είσοδος: 10 ευρώ, Κάρτες Ανεργίας: 5 ευρώ Κρατήσεις Θέσεων: 2310.229249 Facebook: https://www.facebook.com/events/493272874039933/ TRAILER: http://www.youtube.com/watch?v=QYevPMPgBWE
15 - 30 Δεκεμβρίου 2012 Σάββατο, Κυριακή στις 21:15 ΤΟ ΠΑΡΚΟ - Ένας Αυτοσχεδιασμός για τις Τέσσερις Εποχές μόνο 6 παραστάσεις για τις γιορτές και για όλη την οικογένεια
Ένα πάρκο, τέσσερις εποχές, ένα παγκάκι και ένας μοναχικός περιπλανώμενος, που είναι ικανός να ζωντανέψει στη σκηνή όλη τη φαντασία του κόσμου. Με μοναδικά του εργαλεία το σώμα, την εκφραστικότητα, το χιούμορ, το παιχνίδι, τη μουσική και την ευρηματικότητα, το πάρκο μεταμορφώνεται και μεταμορφώνει τα εσωτερικά τοπία του ήρωα και οδηγεί το θεατή όλο και πιο μακριά απ’ την πραγματικότητα, όλο και πιο κοντά στην αλήθεια.
Το πάρκο/η σκηνή, είναι αλήθεια ένας δημόσιος χώρος ελευθερίας και συνεύρεσης, όπου τα όνειρα παίρνουν το δρόμο τους και το ανέφικτο μπορεί να συμβεί;
Είναι ακόμα καλοκαίρι όταν ένας μοναχικός περιπλανώμενος αλήτης -γνήσιος απόγονος του Σαρλώ- περνάει τις μέρες του σ’ ένα πάρκο με συντροφιά τη μοναξιά και την ατελείωτη φαντασία του. Παίζει ασταμάτητα με ό,τι βρει μπροστά του αλλά όχι μόνο! Το μαγικό του πουκάμισο κρύβει μέσα στις τσέπες του αόρατες εκπλήξεις, που εμφανίζονται ξαφνικά όταν τα χέρια του, τους δίνουν σχήμα!
Οι μήνες περνούν, η μοναξιά του έχει γίνει αβάσταχτη και ο χρόνος έχει σταματήσει, όταν εμφανίζεται στο πάρκο ένα λυπημένο και γοητευτικό κορίτσι. Ο αλήτης ερωτεύεται σφόδρα και αυτή γίνεται ο σκοπός της ύπαρξής του… αλλά ξαφνικά τη χάνει από τα μάτια του… Ο χρόνος… Ήρθε το φθινόπωρο!
Σκηνοθετική Επιμέλεια: Νίκος Σακαλίδης Σενάριο – Μουσική Επιμέλεια: Θωμάς Βελισσάρης Ενδυματολογική Επιμέλεια: Μένη Τριανταφυλλίδου Φωτισμοί-Τεχνική Υποστήριξη: Πολύβιος Σερδάρης Παίζει ο Θωμάς Βελισσάρης
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - Γρηγόρης Ιωαννίδης ...Η Ακτίς Αελίου παρουσίασε στη Θεσσαλονίκη μια σεμνή κι εύφορη παράσταση, κοντά στη ρίζα του θεάτρου, στην τέχνη του αρλεκίνου και του σκηνικού περιπάτου του κάτω από το φεγγάρι... ...Ενας κλοσάρ σε κάποιο πάρκο συναντά και κατ' εξακολούθησιν χάνει την αγαπημένη του, σε μια διαρκή μάχη με τον πανδαμάτορα χρόνο, τις εποχές και την ανθρώπινη φύση. Οπως σε κάθε ανάλογη προσπάθεια ο λόγος αντικαθίσταται από τους υπαινιγμούς, την παντομίμα και το σημαίνον σώμα, και όλα αιωρούνται στον χώρο της ποίησης. Αυτός ο αναγεννησιακός αρλεκίνος -που στην πιο κοντινή μας αντίληψη αποκτά την όψη και τους τρόπους του κινηματογραφικού Σαρλό- φέρει στην κίνηση και τη μάσκα τον αιώνιο κλαυσίγελο και την αιώνια τρελοσοφία: σύννεφα που βρέχουν μόνο πάνω από την ομπρέλα, τσέπες που χωρούν τα πάντα και μπαλόνια που ανυψώνουν τους ερωτευμένους... Χρειάζεται κάτι από τη συγκατάβαση του πρώτου, του παιδικού βλέμματος στη θεατρική μαγεία για να δεχθούμε μια τόσο αθώα σύμβαση, μια τόσο αγαθή προαίρεση... ... Σημασία, όμως, δεν έχει τόσο το σενάριο όσο το παραγέμισμά του από τον ηθοποιό. Ο Θωμάς Βελισσάρης έχει εκφραστική δύναμη, αυτοσχεδιαστική ευελιξία και σωματική κυριολεξία... ... Μια ώρα συγκίνησης και νοσταλγίας, χωρίς εξεζητημένα εφέ, με δεξιότητα και -το κυριότερο- με συνειδητή αθωότητα είναι η ιδανική ίσως υπενθύμιση μιας μακράς και ηρωικής καλλιτεχνικής προσπάθειας… |