Ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός του 2012 απο τον ΔΘ Εκτύπωση
Παρασκευή, 09 Δεκέμβριος 2011 08:20


Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στη διάρκεια της σημερινής (Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011) ειδικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου ο προϋπολογισμός για το έτος 2012 του Δήμου Θεσσαλονίκης, ύψους 474 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη Διοίκηση του Δήμου «ο προϋπολογισμός χαρακτηρίζεται από πνεύμα περισυλλογής και οικονομικού νοικοκυρέματος, δημιουργώντας ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις για την παραπέρα πρόοδο και ανάπτυξη του Δήμου μας και  τελεί μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης και της ρευστότητας των δημοσιονομικών μεγεθών που αυτή φέρνει σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης και συνεπακόλουθα της τοπικής αυτοδιοίκησης".


 Μιλώντας ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου αναφέρθηκε στους τρεις βασικούς άξονες σύνταξης του προϋπολογισμού :

• Στην αύξηση των δαπανών για την κοινωνική πολιτική. 
• Στην σημαντική μείωση των Δημοτικών τελών.
• Στην  αποπληρωμή σχεδόν του 50 % των σωρευμένων  χρεών του δήμου, προς τους προμηθευτές του, κυρίως δηλαδή προς την  αγορά της Θεσσαλονίκης. 

«Αυτά τα τρία σημεία συνιστούν την Θεσσαλονίκη ως πρότυπο για την υπόλοιπη επικράτεια, για το σύνολο της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και της κεντρικής διοίκησης.   Τι λέμε λοιπόν στην υπόλοιπη Ελλάδα, στους δήμους όσο και στα υπουργεία μας; Μπορείτε και εσείς να μειώσετε τις λειτουργικές σας δαπάνες βελτιώνοντας ταυτόχρονα τις λειτουργίες σας. Μπορείτε και εσείς να επιστρέψετε χρήματα στην αγορά αποπληρώνοντας τα χρέη σας και μειώνοντας τέλη και φόρους, εφόσον βεβαίως δεν σπαταλάτε το δημόσιο χρήμα και κάνετε χρηστή και αποτελεσματική διαχείριση» τόνισε ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης. 
Και συμπλήρωσε : «Θα ήθελα να αναφερθώ και σε ένα βασικό πυλώνα της αναπτυξιακής μας πολιτικής, την προσέλκυση τουριστών στην Θεσσαλονίκη.     Το εννεάμηνο που μας πέρασε, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, οι δύο χώρες στις οποίες δώσαμε έμφαση, ως Δήμος και εγώ προσωπικά, το Ισραήλ και η Τουρκία, είχαν αύξηση διανυκτερεύσεων 331.6 % και 63 % αντίστοιχα.  Συγκεκριμένα οι Ισραηλινοί στο εννεάμηνο του 2011 αναδείχτηκαν σε νούμερο ένα επισκέπτες στην πόλη μας με 51.809 διανυκτερεύσεις και οι Τούρκοι σε νούμερο 9 με 25.429 διανυκτερεύσεις». 
Σχετικά με τη μείωση των λειτουργικών αναγκών και τις βασικές αρχές του προϋπολογισμού του 2012 ο Αντιδήμαρχος Διαχείρισης Οικονομικών Πόρων και Οικονομικής Ανάπτυξης Χασδάι Καπόν ανέφερε :
«Βασική μας αρχή είναι η συστηματική μείωση του λειτουργικού κόστους. Αποτελεί θεμελιώδη αντίφαση όλων των κακών διοικήσεων, σε όλα τα επίπεδα, είτε αυτοδιοικητικά είτε στο σύνολο της εθνικής επικράτειας, ότι χαρακτηρίζονται και από έλλειψη πόρων αλλά και από διασπάθιση αυτών των περιορισμένων πόρων.  Αντίθετα όσο πιο καλά διοικούμενη είναι μια χώρα ή μια τοπική αρχή τόσο περισσότερους πόρους έχει προς διάθεση. 
 Από αυτή την σκοπιά αποτελεί πεποίθηση μας ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης, όσο και το κράτος μας εν γένει, μπορεί να μειώσει τις λειτουργικές του δαπάνες σε διψήφια ποσοστά, της τάξεως του 20 %, όχι μόνο χωρίς να απομειώσει τα δημόσια αγαθά και υπηρεσίες που προσφέρει αλλά αντίθετα βελτιώνοντας τα.  Ενδεικτικά αναφέρω ότι το 2011 μειώσαμε κατά 60 % το κόστος των υπηρεσιών των ορκωτών μας, κατά 80 % το κόστος των λογιστών μας, κατά 20 % τις προμήθειες του φωτοτυπικού χαρτιού μας, κατά 25-30 % το κόστος των ανταλλακτικών μας του στόλου απορριμματοφόρων μας – ξαναλέω, όχι αφήνοντας κατά μέρος το ζήτημα της συντήρησης των οχημάτων, αλλά με την προμήθεια των ίδιων υλικών σε χαμηλότερες τιμές – και κατά 40 % το κόστος προμήθειας στις πλαστικές σακούλες της καθαριότητας».

Στοιχεία που προϋπολογισμού  

Ο Προϋπολογισμός προβλέπει συνολικό ύψος εσόδων 395.006.166,82€, χρηματικό υπόλοιπο ταμείου 2011 ποσό 12.164.567,80€, συνολικό ύψος δαπανών 399.169.236,62€ και συνολικό ύψος Αποθεματικού 8.001.498,00€.                      
Οι υποχρεωτικές δαπάνες λειτουργίας του Δήμου μας, για το οικονομικό έτος 2012, ανέρχονται στο ποσό των 130.708.244,60 € και αναλυτικά παρουσιάζονται στον πίνακα που ακολουθεί:

Κ.Α. ΕΙΔΟΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΠΟΣΑ ΣΕ €
60 Αποδοχές + εργοδοτικές εισφορές + παρεπόμενες παροχές 93.832.369,21
61 Λοιπές αμοιβές & έξοδα τρίτων 4.366.243,07
62 Παροχές τρίτων 8.978.844,15
63 Φόροι – τέλη 194.001,00
649 Δικαστικά έξοδα + δαπάνες δράσεων πολιτικής προστασίας 400.977,72
65 Χρηματοοικονομικά έξοδα 8.539.500,00
66 Προμήθειες 3.895.194,41
67 Αποδόσεις – εισφορές 10.327.264,04
68 Φορολογικά πρόστιμα, τόκοι υπερημερίας, προσαυξήσεις ασφαλιστικών ταμείων 173.851,00
 ΣΥΝΟΛΟ 130.708.244,60

Το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου μας, οικονομικού έτους 2012, συμπεριλαμβάνει  κατά σειρά προτεραιότητας όλα τα συνεχιζόμενα έργα του Δήμου μας προγενέστερων οικονομικών ετών, καθώς και όλα τα προτεινόμενα νέα έργα. Το ύψος του τεχνικού προγράμματος ανέρχεται σε 28.386.883,06 € , εκ των οποίων 2.989.570,06 € είναι έργα χρηματοδοτούμενα από τη ΣΑΤΑ, 15.235.984,29 € είναι έργα χρηματοδοτούμενα από λοιπούς φορείς  και 10.161.328,71 € είναι έργα που θα πληρωθούν από ιδίους πόρους του Δήμου μας.


 (ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ 2012)

Συζήτηση επί του Προϋπολογισμού ετους 2012
Εισήγηση του Δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη

Σας καλώ να επικεντρώσετε την προσοχή σας σε τρία σημεία του προϋπολογισμού μας του 2012:

• Πρώτον, είναι η αύξηση των δαπανών μας στην κοινωνική μας πολιτική.  Η σημερινή συγκυρία καθιστά αυτονόητη αυτή μας την επιλογή.  Συνάμα ο συνολικός εξορθολογισμός των δαπανών και η καλή διαχείριση μας επιτρέπουν να εξασφαλίζουμε τους απαραίτητους πόρους και για την κοινωνική μας πολιτική τώρα και στο μέλλον.   
• Δεύτερον, στην σημαντική μείωση τελών που δείχνει την αποφασιστικότητα μας να μειώσουμε τα βάρη στους δημότες της Θεσσαλονίκης.  Η μείωση τελών δείχνει το εξής: Ότι ακόμη και στην σημερινή συγκυρία, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, και βεβαίως και άλλοι δήμοι και φορείς της κεντρικής διοίκησης, επιδέχονται σημαντικών μειώσεων των λειτουργικών τους δαπανών που έχουν ‘φουσκώσει’ σε βάθος χρόνου λόγω της ανορθολογικής διαχείρισης αλλά και της διαφθοράς – και εξαιρώ τις δαπάνες μισθοδοσίας όσο και των πραγματικών υπερωριών.    Υπογραμμίζω ότι αυτή η μείωση τελών ιδίως στην καθαριότητα γίνεται σε μία περίοδο ανάπτυξης της συγκεκριμένης λειτουργίας και όχι υποβάθμισης της και αναφέρομαι τόσο στην ανακύκλωση όσο και στο σύνολο της καθαριότητας.    Αυτή η ανάπτυξη υπηρεσιών βασίζεται σε προσπορισμό πόρων από άλλους φορείς και όχι σε επενδύσεις με ίδιους πόρους.  Ο προσπορισμός πόρων είναι βεβαίως η άλλη πλευρά του νομίσματος που λέγεται ορθολογική διαχείριση των οικονομικών – δηλαδή ορθολογική διαχείριση των οικονομικών του δήμου σημαίνει τόσο περικοπή περιττών λειτουργικών δαπανών όσο και διεύρυνση των πηγών από όπου αντλεί πόρους ο δήμος μας. 
• Το τρίτο σημείο είναι η αποπληρωμή σχεδόν του 50 % των σωρευμένων  χρεών του δήμου μας, προς τους προμηθευτές του, κυρίως δηλαδή προς την  αγορά της Θεσσαλονίκης.  Αυτά τα σωρευμένα χρέη σε βάθος χρόνου ήταν μια άλλη σαφής ένδειξη μη-ρεαλιστικών προϋπολογισμών και γενικότερα κακής οικονομικής διαχείρισης, πέραν των ατασθαλιών για τις οποίες βρίσκετε σε εξέλιξη δικαστική απόφαση.  Είχαν μάλιστα ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση των λειτουργικών δαπανών του δήμου μια που ως κακοπληρωτής δεν  μπορούσε να μειώσει τα κόστη των προμηθειών του αλλά και να αναβαθμίσει την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών που αγόραζε.  Αποπληρώνοντας τις υποχρεώσεις του δήμου μας, βάση ρεαλιστικών προϋπολογισμών, βελτιώνουμε την λειτουργία του  δήμου και επιστρέφουμε χρήματα στην αγορά της Θεσσαλονίκης χρήματα που απεγνωσμένα τα χρειάζεται.      
Αυτά τα τρία σημεία συνιστούν την Θεσσαλονίκη ως πρότυπο για την υπόλοιπη επικράτεια, για το σύνολο της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και της κεντρικής διοίκησης.   Τι λέμε λοιπόν στην υπόλοιπη Ελλάδα, στους δήμους όσο και στα υπουργεία μας; Μπορείτε και εσείς να μειώσετε τις λειτουργικές σας δαπάνες βελτιώνοντας ταυτόχρονα τις λειτουργίες σας. Μπορείτε και εσείς να επιστρέψετε χρήματα στην αγορά αποπληρώνοντας τα χρέη σας και μειώνοντας τέλη και φόρους, εφόσον βεβαίως δεν σπαταλάτε το δημόσιο χρήμα και κάνετε χρηστή και αποτελεσματική διαχείριση.
Παρότι δεν είναι κάτι που ενσωματώνεται εμφανώς στον προϋπολογισμό, τον αφορά και επηρεάζει καθοριστικά όμως, θα ήθελα να αναφερθώ και σε ένα βασικό πυλώνα της αναπτυξιακής μας πολιτικής, την προσέλκυση τουριστών στην Θεσσαλονίκη.     Το εννεάμηνο που μας πέρασε, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, οι δύο χώρες στις οποίες δώσαμε έμφαση, ως Δήμος και εγώ προσωπικά, το Ισραήλ και η Τουρκία, είχαν αύξηση διανυκτερεύσεων 331.6 % και 63 % αντίστοιχα.  Συγκεκριμένα οι Ισραηλινοί στο εννεάμηνο του 2011 αναδείχτηκαν σε νούμερο ένα επισκέπτες στην πόλη μας με 51.809 διανυκτερεύσεις και οι Τούρκοι σε νούμερο 9 με 25.429 διανυκτερεύσεις.  Ειδικά οι αριθμοί των Τούρκων θα ήταν θεαματικά μεγαλύτεροι εάν είχε ξεπεραστεί το πρόβλημα της έκδοσης βίζας.
Θέλω να συγχαρώ όλους τους παράγοντες της πόλης και ιδίως  τους ξενοδόχους μας και τους εργαζόμενους στον τομέα της φιλοξενίας που στην δύσκολη αυτή συγκυρία καταβάλλουν μια σημαντική προσπάθεια να αντικαταστήσουν την πτωτική εσωτερική ζήτηση με αλλοδαπούς επισκέπτες.      Θα παινέσω όμως και τα γένια μας λέγοντας ότι τείνοντας χείρα φιλίας και αναδεικνύοντας το πλήρες φάσμα της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομίας της πόλης μας, και όχι μόνο αυτή που αφορά εμάς, η Θεσσαλονίκη έχει πολλά να κερδίσει.    Παραθέτω σε αυτό το σημείο την ουσιαστικά δωρεάν διαφήμιση της πόλης μας κατά την διάρκεια του 2011, μέσα από εκτενή ρεπορτάζ σε εφημερίδες όπως οι New York Times, ο Observer, το Fortune, η Hurriyet, η Jerusalem Post, η Zaman, ρεπορτάζ που ακριβώς υπογραμμίζουν ότι η πόλη μας είναι ανοιχτή, εξωστρεφής, και ότι είναι αποφασισμένη να αναδείξει το πλούσιο όσο και πολυσχιδές παρελθόν της.   
Η προώθηση του τουρισμού ένας από τους τρόπους, όχι ο μόνος αλλά πολύ σημαντικός, με τους οποίους μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι αύριο το Μακεδονία Παλλάς δεν θα κλείσει, ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα αυξήσει τα έσοδα του από τα τέλη του ιστορικού κέντρου, ότι οι επιχειρηματίες και εργαζόμενοι στο λιανεμπόριο, στην εστίαση, στις μεταφορές, στα ξενοδοχειακά θα ευημερήσουν.         
Η προσπάθεια μας, σε αυτό το πεδίο,  είναι σε πολύ αρχικό στάδιο και είμαι πεπεισμένος ότι θα φέρει θεαματικά αποτελέσματα για την πόλη μας.  Για το επόμενο έτος θα εστιάσω την προσοχή μου στην αύξηση του αριθμού των ταξιδιωτικών θεωρήσεων, στην βελτίωση δηλαδή της λειτουργίας των προξενικών μας αρχών - στην Τουρκία όπου εκτιμώ  ότι η ζήτηση για επίσκεψη στην πόλη μας είναι δεκαπλάσια από αυτή που γνωρίσαμε το 2011 αλλά και στις χώρες του ορθόδοξου τόξου όπου υπάρχουν ανάλογα προβλήματα.  Παραδείγματος χάριν, στην Ουκρανία αλλά και στην Ρωσία που και εκεί υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Φυσικά όλες οι γείτονες χώρες περιλαμβάνονται στους κύριους στόχους προσέλκυσης επισκεπτών στην πόλη. Δεύτερον, θα καταβάλλω προσπάθειες, σε συντονισμό και με άλλους ενδιαφερόμενους δημάρχους, για την πλήρη άρση του καμποτάζ όπου και εκεί η ζήτηση για επισκέψεις στην πόλη μας μπορεί να εκτιναχθεί στα ύψη – ενδεικτικά σας αναφέρω ότι την Σμύρνη την επισκέπτονται παραπάνω από 500 κρουαζιερόπλοια τον χρόνο.     Τρίτον, στα πλαίσια των εορτασμών του 2012, έχουμε θέσει ως κύριο στόχο την για πρώτη φορά συστηματική επικοινωνία και διαφήμιση της πόλης της Θεσσαλονίκης στους κοντά στο ένα εκατομμύριο περίπου επισκέπτες που δέχεται η Χαλκιδική και η Πιερία.     Επιλεκτικά θα προωθήσουμε την πόλη μας, ως τουριστικό προορισμό, στις πλέον υποσχόμενες αδελφοποιημένες πόλεις.         
Καταλήγοντας, αγαπητοί συνάδελφοι, σας καλώ να υπερψηφίσετε αυτό τον προϋπολογισμό που καταρτίστηκε με όλη την απαιτούμενη επιμέλεια στον τομέα των δαπανών όσο και των μη-υπερεκτιμημένων  προβλέψεων για τα έσοδα.  Να τον υπερψηφίσετε διότι είναι ένας προϋπολογισμός δράσης που υποστηρίζει τους πλέον αδύνατους στο μέγιστο δυνατό βαθμό, τονώνει την οικονομία της πόλης, και προσπαθεί να ανοίξει τις πόρτες της Θεσσαλονίκης με την απαιτούμενη εξωστρέφεια. 

Προϋπολογισμός 2012

Εισήγηση του Αντιδημάρχου
Διαχείρισης Οικονομικών Πόρων και Οικονομικής Ανάπτυξης
Χασδάι Καπόν

Θα ήθελα να αρχίσω με μία επιφύλαξη, ότι ο προϋπολογισμός που έχετε στα χέρια σας βασίζεται στα δεδομένα όπως τα γνωρίζουμε σήμερα. Επιφυλασσόμεθα λοιπόν  για την περίπτωση που υπάρξουν σημαντικές μεταβολές σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης και ιδίως στα πλαίσια του κρατικού προϋπολογισμού που θα κατατεθεί τον Ιανουάριο του επόμενου έτους, μεταβολές είτε στα μισθολογικά δεδομένα είτε στην ΚΑΠ, να επανέρθουμε με την συνεπακόλουθη αναμόρφωση το 2012.
Συνεχίζω με τα κύρια χαρακτηριστικά, το στίγμα του εκτελεσθέντος προϋπολογισμού του 2011 και του προϋπολογισμού του 2012 που βασίζεται, καθώς και επενδύει, στις αρχές και βάσεις που θέσαμε τους μήνες που μας πέρασαν. 

Βασική μας αρχή είναι η συστηματική μείωση του λειτουργικού κόστους. Αποτελεί θεμελιώδη αντίφαση όλων των κακών διοικήσεων, σε όλα τα επίπεδα, είτε αυτοδιοικητικά είτε στο σύνολο της εθνικής επικράτειας, ότι χαρακτηρίζονται και από έλλειψη πόρων αλλά και από διασπάθιση αυτών των περιορισμένων πόρων.  Αντίθετα όσο ποιο καλά διοικούμενη είναι μια χώρα ή μια τοπική αρχή τόσο περισσότερους πόρους έχει προς διάθεση.   Από αυτή την σκοπιά αποτελεί πεποίθηση μας ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης, όσο και το κράτος μας εν γένει, μπορεί να μειώσει τις λειτουργικές του δαπάνες σε διψήφια ποσοστά, της τάξεως του 20 %, όχι μόνο χωρίς να απομειώσει τα δημόσια αγαθά και υπηρεσίες που προσφέρει αλλά αντίθετα βελτιώνοντας τα.  Ενδεικτικά αναφέρω ότι το 2011 μειώσαμε κατά 60 % το κόστος των υπηρεσιών των ορκωτών μας, κατά 80 % το κόστος των λογιστών μας, κατά 20 % τις προμήθειες του φωτοτυπικού χαρτιού μας, κατά 25-30 % το κόστος των ανταλλακτικών μας του στόλου απορριμματοφόρων μας – ξαναλέω, όχι αφήνοντας κατά μέρος το ζήτημα της συντήρησης των οχημάτων, αλλά με την προμήθεια των ίδιων υλικών σε χαμηλότερες τιμές – και κατά 40 % το κόστος προμήθειας στις πλαστικές σακούλες της καθαριότητας. 
Εξίσου σημαντικές, από άποψη προϋπολογισμού, θα είναι οι παρεμβάσεις μας στον εξορθολογισμό της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Με ένα τέτοιο εξορθολογισμό θα μπορέσουμε να έχουμε περισσότερους μόνιμους και λιγότερους συμβασιούχους, ως ποσοστό επί του συνόλου, και άρα αποτελεσματικότερη και πιο οικονομική παραγωγή δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών ιδίως στην καθαριότητα αλλά και αλλού.  Χαιρετίζω από αυτή την άποψη και την επιχειρησιακή έρευνα, που θα εκπονηθεί από το Πολυτεχνείο, ούτως ώστε η καθαριότητα να υλοποιείται με σύστημα και γνώση.                
Όσον αφορά την ανυπόστατη κριτική που μας ασκήθηκε για ‘αλχημείες’ και άλλα συναφή επισημαίνω ότι όχι μόνο δεν αποτύχαμε στην υλοποίηση του προϋπολογισμού του 2011 αλλά θέσαμε σε στέρεες βάσεις και βελτιώσαμε την διαχείριση της ταμειακής ρευστότητας του Δήμου, διατηρώντας ανά πάσα στιγμή μετρητά διαθέσιμα για την πληρωμή τουλάχιστον 2 μηνών μισθοδοσίας.  Θα κλείσουμε την χρονιά, επίσης, αποπληρώνοντας σημαντικό μέρος των χρεών του δήμου Θεσσαλονίκης προς τους προμηθευτές του, ως επί το πλείστον δηλαδή σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης.  

Για το 2012 δίνουμε έμφαση στις κοινωνικές υπηρεσίες, η μόνη λειτουργία που θα έχει, για δεύτερη χρονιά, αύξηση και μάλιστα σημαντική, κατά 19 %, των διατιθέμενων κονδυλίων της.   Επίσης θα έχουμε μείωση τελών κάτι πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα αλλά και για τα δεδομένα του δήμου Θεσσαλονίκης.  Ένδειξη της σωφροσύνης μας είναι ότι παρότι εκκρεμούν αιτήσεις για χρηματοδοτούμενα προγράμματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ύψους 50 εκατ. ευρώ, δεν τα υπολογίζουμε στον προϋπολογισμό μας μια που δεν είμαστε απολύτως βέβαιοι για την ωρίμαση και εκταμίευση τους.         
Αυξάνουμε τις κοινωνικές δαπάνες σε μια εποχή που είναι περισσότερο απαραίτητες από ποτέ.  Δίνουμε ρευστότητα στην αγορά αποπληρώνοντας χρέη και μειώνοντας δημοτικά τέλη.  Μειώνουμε λειτουργικές δαπάνες ενισχύοντας όμως τις καίριες λειτουργίες του Δήμου μας. Τέλος βελτιώνουμε την απορροφητικότητα μας  Ευρωπαϊκών πόρων διευρύνοντας έτσι το έργο του δήμου μας χωρίς να επιβαρύνουμε τον δημότη της Θεσσαλονίκης.  Οδεύουμε ολοταχώς κύριες και κύριοι, όπως είπε και ο Δήμαρχος μας, εκεί που η ίδια χώρα έπρεπε προ πολλού να είχε πάει για να αποφύγει την σημερινή της χρεοκοπία, χρεοκοπία τόσο οικονομική όσο και πολιτική.